Home

Szkolna 1
22-200 Włodawa

informacje

Kategoria:

Sytuacja spowodowana epidemią koronawirusa nie ulega poprawie, w związku z czym ogromną ilość czasu spędzacie przed monitorem komputera. Zajęcia on-line wymuszają przebywanie w pozycji siedzącej. Patrzenie przez kilka godzin dziennie w  monitor komputera może niekorzystnie wpływać na wzrok, kręgosłup oraz całe ciało. Dlatego musicie pamiętać, aby podczas przerw pomiędzy lekcjami zadbać o zdrowie fizyczne.

Mamy przygotowane trzy zestawy ćwiczeń, które pomogą wam się rozluźnić, odprężyć oraz pobudzić ciało do pracy mięśni, kości oraz układu nerwowego.

1. Ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy ciała w pozycji siedzącej

https://ewf.h1.pl/student/?token=CppwESyVj1wgzbdPGIQhxR6rTasY1besAbdYNXKqoLx1q8ccwN

2. Ćwiczenia mobilizujące i rozciągające ciało podczas przerwy od nauki

https://ewf.h1.pl/student/?token=WVZzJONkL5EXP1FNLFVs0qStHFV4Mv9tFVLANKFzusPApNtuN0

3. Ćwiczenia rozluźniające oczy podczas przerwy od nauki

https://ewf.h1.pl/student/?token=GvERnHH38kQVTIIR1bixNhFoCZsqs0etLZS3Zg4TSxWeCMk3x5

Zachęcamy do korzystania z ćwiczeń!

Pozdrawiamy serdecznie

wychowawcy

Kategoria:

Drodzy wychowankowie internatu!

Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i  zadowoleni ale tęsknicie trochę za nami a szczególnie za kolegami i koleżankami. Czas izolacji i braku kontaktów z rówieśnikami oraz nauka on-line może wpływać na wasz nastrój. Może pojawić się smutek, melancholia, przygnębienie a nawet depresja. Chcielibyśmy , więc wam trochę pomóc aby ten czas nie przysparzał wam stresu i frustracji.

Kiedy zły nastrój zamienia się w depresję?

Każdy z nas, niezależnie od wieku, przeżywa swoje trudności, na które reaguje smutkiem i obniżonym samopoczuciem. W większości przypadków po kilku dniach odczuwamy jednak poprawę. Tak dzieje się u osób zdrowych. Depresja natomiast jest chorobą, która wpływa na funkcjonowanie organizmu. Dlatego pojawiają się problemy z koncentracją, zaburzenia psychomotoryczne, spadek energii i motywacji. O depresji możemy mówić jeżeli stały spadek nastroju trwa ponad 2 tygodnie a wahania nastroju powodują, że nie możemy normalnie funkcjonować. Takich objawów w żadnym wypadku  nie należy lekceważyć.

Chcemy, więc przedstawić wam  propozycję pracy nad sobą, poprawy samopoczucia, rozwoju własnej osobowości, poprawy relacji z innymi. Oto one:

Poradnik zał.1

Półka z marzeniami zał. 2

Wizyta z podziękowaniem zał. 3

Relaksacja zał. 4

Niespodzianka – „Jak nie zgubić siebie” zał. 5

Miłej pracy i zabawy!

Jeżeli chcielibyście porozmawiać, uzyskać pomoc lub podzielić się radością to zapraszam do napisania e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jestem do waszej dyspozycji.

Pozdrawiamy serdecznie

               wychowawcy

Kategoria:

            Przedłużająca się izolacja ze względu na epidemię koronawirusa powoduje stres i frustrację. Mam, więc dla was propozycję aby zmierzyć się samemu ze sobą, złagodzić stres, rozwiązać problemy, przepracować bolesne uczucia oraz tworzyć korzystne powiązania między uczuciami a zachowaniem.

Zał. 1 Poznaj siebie.

Moja propozycja to pisanie bloga/dziennika jako pewien rodzaj autoterapii.

Nie jest to zadanie tylko na dzisiaj. Jak przypadnie Ci to do gustu, kontynuacja jest wskazana.

Zał. 2 Policz w swoim domu.

Dla relaksu i zabawy zajmij czas młodszemu rodzeństwu (oczywiście, jeśli je posiadasz).

Wydrukuj załącznik „Policz w swoim domu” lub wypisz na kartce elementy do policzenia.

CZAS START

Ciekawe kto pierwszy policzy?

 

 

I na koniec…                                                           

Niespodzianka, czyli przyjemne z pożytecznym.

https://wordwall.net/pl/resource/940935/polski/milionerzy

                                                                                  Pozdrawiam,

 Beata Sawczuk

Kategoria:

Drodzy wychowankowie internatu!

Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, zadowoleni ale tęsknicie trochę za nami. Chciałabym, więc przedstawić wam kolejną propozycję pracy nad sobą, rozwoju własnej osobowości, poprawy relacji z innymi aby ten czas izolacji i braku kontaktów z rówieśnikami nie przysparzał wam stresu i frustracji.

Oto one:

  1. List do siebie zał .1
  2. Pomocnik do rozmowy z rodzicami zał. 2
  3. NIESPODZIANKA zał. 3

Miłej zabawy!

Jeżeli chcielibyście porozmawiać, uzyskać pomoc lub podzielić się radością to zapraszam do napisania e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jestem do waszej dyspozycji.

Pozdrawiam serdecznie

Beata Sawczuk

85

Lat

1234

Projekty

121

Nagrody

312

Uczniów