Home

Szkolna 1
22-200 Włodawa

informacje

Kategoria:

8 lutego b.r. w naszej szkole odbyły się eliminacje szkolne XIV Powiatowego Konkursu   Czytelniczego dla Młodzieży „Young – adult fiction (świat młodych dorosłych) w twórczości Johna Greena”. Do rywalizacji przystąpiło 83 uczniów.   Wszystkim uczestnikom dziękujemy za przygotowanie się do konkursowych zmagań. Mamy nadzieję, że zawsze będziecie pamiętać o tym, że: „książki kochają każdego, kto je otwiera, dając mu poczucie bezpieczeństwa i przyjaźń, niczego w zamian nie żądając”. Oto laureaci konkursu, którzy najlepiej napisali test i otrzymali największą ilość punktów:

Magdalena Nielipiuk kl. II c
Magdalena Twarowska kl. II c
Norbert Kołodziej kl. II c
Julia Kunz kl. I c
Marika Haponiuk kl. I b.

   Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu, a laureatom życzymy powodzenia w dalszych rozgrywkach! To oni będą reprezentować naszą szkołę w finale, który odbędzie się 24 kwietnia b.r. w Miejskiej Bibliotece Publicznej.

Trzymamy za Was kciuki i życzymy zwycięstwa!

2A

Kategoria:

Drodzy wychowankowie internatu, witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu nauki zdalnej. Mamy nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi, uczycie się pilnie, a humory Wam dopisują mimo niesprzyjającej aury na zewnątrz.

 Dzisiaj proponujemy Wam rozwiązywanie zagadek logicznych i łamigłówek zapałkowych, które są świetnym sposobem by miło spędzić wolny czas, odstresować się, a przy okazji zapewnić aktywność szarym komórkom.

Oto kilka przykładów (rozwiązania znajdują się na końcu):

OBRAZEK 11. Wysokość słonecznika

  Hania i Eliza mają w ogrodzie błyskawicznie rosnący słonecznik. Co  tydzień podwaja on swoją wysokość i po 12 tygodniach ma już 12 metrów.

Pytanie: Po ilu tygodniach słonecznik miał 6 metrów wysokości?

 

2. Para skarpetek

  Na strychu suszy się 13 par białych skarpetek i 9 par czarnych skarpetek. Jest tam jednak tak ciemno, że nie widać ich kolorów. Marek chce wziąć ze strychu jedną parę.

Pytanie: Ile pojedynczych skarpetek powinien zabrać, aby mieć pewność, że wśród nich znajdą się dwie w tym samym kolorze?

OBRAZEK 2  3. Dzielimy czekoladę

  Sześciu chłopcom dano woreczek, zawierający sześć batonów czekoladowych. Chłopcy podzielili się w ten sposób, że każdy dostał jeden baton, a jednak na końcu jeden baton pozostał w woreczku. Pytanie:  Jak to się stało?       

OBRAZEK 3

 

4. Przełóż 3 zapałki, aby otrzymać dwa kwadraty:

 zdjęcie 111

 

5. Przełóż 1 zapałkę, aby równanie stało się prawdziwe:

zdjęcie 22

 

ROZWIĄZANIA – ZAŁ.1

Więcej zagadek i układanek znajdziecie pod tymi linkami:

ZAGADKI LOGICZNE – ZAŁ.2

ZAPAŁKOWE ŁAMIGŁÓWKI – ZAŁ.3

 Pozdrawiamy serdecznie i życzymy miłej zabawy.

Wychowawcy.

Kategoria:

Witamy was ponownie. Stęskniliśmy się za Wami. Mamy nadzieję, że Wy też trochę tęsknicie. Dzisiaj również chcemy wspomóc Waszą  edukację oraz dobre samopoczucie. Opowiemy, więc Wam o odżywianiu, które jest ważnym elementem życia i wszystkich procesów zachodzących w organizmie.

Prawidłowe odżywianie się ma podstawowe znaczenie dla naszego zdrowia i samopoczucia. Podczas nauki mózg potrzebuje zwiększonej ilości pewnych substancji odżywczych tak, aby cały czas pracować na odpowiednim poziomie.

Masz trudności z koncentracją, a nauka sprawia ci kłopot, ponadto stale odnosisz wrażenie, że o czymś zapominasz? To pierwsze sygnały, aby zadbać o swoje komórki nerwowe i właściwa pora do rozpoczęcia stosowania odpowiedniej diety dla mózgu. Luki w pamięci oraz trudności w uczeniu się i problemy z koncentracją mogą pojawić się w każdym wieku i utrzymywać się przez dłuższy lub krótszy czas. Ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia dla mózgu oraz życie społeczne i aktywność umysłowa niewątpliwie wpływają pozytywnie na naszą pamięć, ale także nasz sposób odżywiania odgrywa poważną rolę w procesie myślenia i zapamiętywania. Co zatem jeść, aby poprawić koncentrację i pozbyć się problemów z pamięcią?

Utrzymanie koncentracji oraz niwelowanie nadmiernego zmęczenia można osiągnąć przy pomocy dobrze skomponowanego jadłospisu. Mamy kilka propozycji dotyczących modyfikacji diety, które wspomogą umysł i proces uczenia się.

1. Dieta ucznia zał.1

2. Dieta na pamięć i koncentrację zał.2

3. Dieta mózgu zał.3

4. Niespodzianka zał.4

Pozdrawiamy serdecznie:

Wychowawcy internatu

Kategoria:

Witamy was ponownie bardzo serdecznie. Wiemy, że nauka on-line jest trudniejsza niż w szkole. Dlatego chcemy zaproponować Wam garść informacji dotyczących skutecznego uczenia się aby łatwiej, przyjemniej i szybciej wiedza wchodziła Wam do głowy.

Jak wiemy człowiek uczy się przez całe życie, nawet gdy nie jest tego świadomy. Człowiek, ucząc się, powinien być w pełni skoncentrowany i zmotywowany, powinien także pamiętać o dobrym nastroju. Wpływa to pozytywnie na pamięć, która w procesie uczenia się odgrywa kluczową rolę i pozwala, aby nauka stała się efektywna. Często jednak podchodzimy do nauki jak do przykrego obowiązku. Podczas uczenia się ważne jest również otoczenie. Należy, więc usunąć rzeczy, które wzbudzają w nas poczucie stresu oraz rozkojarzenia. Kolor czerwony i żółty stymulują kreatywne myślenie, ale  podświadomie zwiększają poziom stresu. Ciemne barwy mogą powodować dyskomfort. Najlepszym kolorem wspierającym naukę jest kolor niebieski oraz zieleń. To typowo uspokajające barwy, które pomagają długo utrzymać koncentrację oraz wspierają kreatywne myślenie. Podczas uczenia się ważne jest także świeże powietrze, należy więc wietrzyć pomieszczenie, w którym  się uczymy. W tym czasie można pozwolić sobie na przerwę, która także jest wskazana.

Bardzo ważne jest to, aby odnaleźć indywidualny sposób na efektywną naukę, aby przynosiła radość i dała sukcesy w przyszłości. Należy skoncentrować się na tym, czego chcemy się nauczyć. Przed rozpoczęciem nauki warto dotlenić się i zrelaksować wychodząc na krótki spacer. Skupienie jest  wyznacznikiem efektywnej nauki, mającym  wpływ na proces zapamiętywania. Jest to kluczowy element osiągania zadowalających wyników. Brak koncentracji spowalnia proces przyswajania wiedzy oraz powoduje rozproszenie, przyczyniając się do sytuacji stresowych.

 Podczas nauki warto robić przerwy, ponieważ mózg najbardziej efektywnie uczy się przez 45 minut. Po tym czasie spada koncentracja, dlatego ważne jest, aby robić sobie 10-minutowe przerwy w nauce. Podczas odpoczynku należy dbać  także o oczy. Dobrze jest wtedy pooglądać przyrodę, która znajduje się za oknem, ponieważ kolor zielony daje poczucie spokoju.

 Skutecznym sposobem na przyswajanie wiedzy jest powtarzanie materiału, którego już się uczyliśmy. Powtórki pomagają utrwalić wiedzę oraz stanowią rozgrzewkę dla umysłu przed dłuższą nauką. Po uczeniu się warto pozwolić sobie na przyjemności, na które z pewnością się zasłużyło. Człowiekowi łatwiej przyswajać wiedzę, wiedząc, że ma to jakiś cel. Nagrodę można traktować także jako dobry pretekst do tego, aby nauka stała się przyjemniejsza.

 Zgodnie z zasadą świeżości najłatwiej zapamiętuje się materiał przyswajany bezpośrednio po zajęciach. Należy także wspomnieć o tym, że systematyczna nauka zdecydowanie ułatwia szybsze opanowanie materiału.

Techniki efektywnego uczenia się. ZAŁ.1

Skuteczna nauka. ZAŁ.2

Typy przyswajania informacji - jakim typem jesteś, psychotest. ZAŁ.3

Filmiki edukacyjne. ZAŁ.4

Pozdrawiamy serdecznie

Wychowawcy

85

Lat

1234

Projekty

121

Nagrody

312

Uczniów