Regulamin internatu I LO

REGULAMIN  INTERNATU  I LO  WE  WŁODAWIE

  1. Założenia ogólne:
    • internat przeznaczony jest dla uczniów mieszkających poza Włodawą, zakwalifikowanych na podstawie złożonych wcześniej podań;
    • mieszkańcy powinni współdziałać w tworzeniu atmosfery życzliwości, szacunku i wysokiej kultury postępowania we wszystkich sytuacjach;
    • aby pobyt w internacie był przyjazny i bezpieczny, należy zastosować się do regulaminu i przestrzegać panujących w nim praw i obyczajów.
  2. Wychowanek ma prawo do:
    • zakwaterowania i odpłatnego całodobowego wyżywienia,
    • korzystania z urządzeń i pomocy dydaktycznych internatu służących do nauki własnej;
    • rozwijania i pogłębiania zainteresowań i uzdolnień;
    • wypoczynku i uczestnictwa we wszystkich zajęciach i imprezach organizowanych w internacie oraz w porozumieniu z wychowawcą w innych zajęciach i imprezach organizowanych w szkole i prowadzonych przez właściwe placówki;
    • wyjazdu do domu w dniach trwania nauki w szczególnych i uzasadnionych przypadkach za zgodą wychowawcy, po uprzedniej informacji od rodziców i wpisie do kontrolki wyjść;
    • spędzania czasu wolnego do godziny 16.00 poza obrębem internatu, a w innym czasie po uzyskaniu zgody wychowawcy i odnotowaniu wyjścia w kontrolce wyjść;
    • przyjmowania osób odwiedzających w czasie wolnym od nauki po uprzednim powiadomieniu wychowawcy i wpisaniu się osoby odwiedzającej na listę gości;
    • pomocy ze strony wychowawców w rozwiązywaniu problemów osobistych oraz we wszystkich sprawach dotyczących nauki i pobytu w internacie.
  3. Wychowanek ma obowiązek:
    • wyjeżdżać do domu rodzinnego w dniach wolnych od nauki szkolnej;
    • systematycznie uczyć się, wzbogacać swoją wiedzę, wykorzystując jak najlepiej czas i warunki do nauki;
    • udzielać współmieszkańcom pomocy koleżeńskiej w nauce;
    • współdziałać w organizacji pracy i wypoczynku mieszkańców internatu;
    • utrzymywać czystość i dbać o estetykę sypialni, innych pomieszczeń oraz otoczenia internatu;
    • przestrzegać ustalonego porządku dnia i punktualności;
    • punktualnie i regularnie uczęszczać na zajęcia szkolne;
    • właściwie i rzetelnie pełnić obowiązujące dyżury;
    • szanować mienie społeczne i osobiste;
    • właściwie zachowywać się w stosunku do wychowawców, współmieszkańców i pracowników obsługi;
    • przestrzegać form kulturalnego zachowania się w internacie i miejscach publicznych;
    • przestrzegać obowiązujących przepisów BHP i ppoż;
    • informować wychowawców o wszelkich awariach;
    • zachowywać ciszę w godzinach pracy i snu;
    • należność za wyżywienie płacić w ustalonym terminie;
    • przestrzegać wpisów i wypisów w kontrolce wyjść z internatu.
  4. Podczas pobytu w internacie wychowanka obowiązuje:
    • zakaz wnoszenia oraz spożywania wszelkich napojów alkoholowych, środków psychoaktywnych, zakaz palenia papierosów, e-papierosów, a także przebywania na terenie internatu w stanie wskazującym na ich spożycie;
    • przestrzeganie zaleceń dyrektora szkoły, wychowawców i obsługi.
  5. Za szkody wyrządzone umyślnie przez wychowanka w majątku stanowiącym własność internatu konsekwencje ponosi wychowanek i jego rodzice.
  6. Za rzeczy pozostawione w internacie przez wychowanka internat nie odpowiada;
  7. Za naruszenie zasad współżycia społecznego, szkodliwy wpływ na społeczność uczniowską, w przypadku niewywiązywania się z obowiązków wynikających z regulaminu internatu wychowanek może utracić prawo zamieszkiwania w internacie.
  8. Za wzorowe zachowanie i zaangażowanie w życie internatu wychowankowie mogą być wyróżnieni:
    • pochwałą wobec mieszkańców internatu;
    • pochwałą wobec społeczności szkoły;
    • pismem pochwalnym do rodziców;
    • inną nagrodą przewidzianą przez dyrektora szkoły i wychowawców.
  9. Za wykroczenia przeciwko regulaminowi stosuje się:
    • upomnienie przez wychowawcę w indywidualnej rozmowie;
    • upomnienie wobec mieszkańców internatu;
    • dodatkowe dyżury i inne prace porządkowe na rzecz internatu;
    • zakaz opuszczania internatu w czasie wolnym;
    • naganę w formie pisma do rodziców;
    • naganę udzieloną przez dyrektora szkoły;
    • skreślenie z listy mieszkańców internatu.